Publicerad 2009-04-21 15:57
På ett år har Mein Kampf, Adolf Hitlers självbiografi fått fördubblad försäljning i Indien. En av anledningen till att försäljningen ökat är att den blivit efterfrågad bland ekonomistudenter. De tycker att den är en guide till affärslivet snarare än nazistisk propaganda, rapporterar brittiska Telegraph.
De senaste sex månaderna har Mein Kampf sålt 10 000 exemplar i New Dehli. Boken har ökat sin försäljning stort de senaste åren och är populär bland ekonomistudenter.
– De ser boken som en berättelse om att ha en idé, utmåla en plan om hur den ska genomföras och till sist utföra den, säger Sohin Lakhani, bokförsäljare i Mumbai till Breaking news.
Förutom i Indien har Mein Kampf också blivit populär i Kroatien och Turkiet.
Vill du att fler ska kunna läsa artiklar som den här?
Hjälp oss att fortsätta granska och sprida våra artiklar utan betalväggar.
Stå upp för demokratin. Bli månadsgivare
Annons
Ämnen
Följ Expo i sociala medier
Studio Expo med Kalle Lind om brun pappersmassa och högerextrema framtidsfantasier.
Studio Expo om den progressiva miljardären som blev en radikaliserad ägare av plattformen X.
Följ Expo i sociala medier
Varför är medieproduktionen så viktig för extremhögern?