Nyhet
Exit i Motala begär pengar
Föreningen Exit – ungas revansch i Motala ansöker om ett bidrag på 60 000 kronor.
Uppdaterad: 2017-03-13, 14:17
Publicerad: 2003-07-10, 08:47
Lästid: 1 minut
Du läser just nu gratis innehåll
Ditt stöd hjälper oss bekämpa rasism och främja demokrati genom granskning och kunskapsspridning.
Exit i Motala jobbar med att trycka tillbaka nyrekryteringen av ungdomar till nazistiska organisation och även med att ge hjälp till nazister som vill lämna rörelsen. Föreningen ansöker nu hos kommunens socialnämnd om ett kommunalt bidrag på 60 000 kronor. Anita Bjärgvide skriver i ansökan att föreningen i framtiden inte kommer behöva lika mycket kommunala bidrag då de får intäkter från andra kommuner då de tar emot någon som behöver skyddsboende och som inte är bosatt i Motala.

