Nyhet
Fortsatta bråk i Värmland
Uppdaterad: 2017-03-13, 14:17
Publicerad: 2003-09-02, 15:11
Lästid: 1 minut
Du läser just nu gratis innehåll
Ditt stöd hjälper oss bekämpa rasism och främja demokrati genom granskning och kunskapsspridning.
Bråk med nazistiska förtecken fortsätter i Värmland. Under helgen
lämnades trepolisanmälningar mot unga nazister efter sammanstötningar
med antirasister i Karlstad.
Enligt polisanmälan ska en nazist ha dragit kniv mot en politisk
motståndare medan en ung flicka blev nedslagen, rapporterar Värmlands
Folkblad.
Polis grep senare två män, 23 och 21 år, för brott mot knivlagen och
för innehav av en tårgassprej. De misstänks nu därför för olaga vapeninnhav.
De två andra anmälningarna handlar om misshandel och försök till grov
misshandel, uppger Folkbladet.

