Mein Kampf – populär bland indiska studenter
På ett år har Mein Kampf, Adolf Hitlers självbiografi fått fördubblad försäljning i Indien. En av anledningen till att försäljningen ökat är att den blivit efterfrågad bland ekonomistudenter. De tycker att den är en guide till affärslivet snarare än nazistisk propaganda, rapporterar brittiska Telegraph.
Uppdaterad: 2017-09-18, 08:38
Publicerad: 2009-04-21, 13:57
Lästid: 1 minut
Du läser just nu gratis innehåll
Ditt stöd hjälper oss bekämpa rasism och främja demokrati genom granskning och kunskapsspridning.
De senaste sex månaderna har Mein Kampf sålt 10 000 exemplar i New Dehli. Boken har ökat sin försäljning stort de senaste åren och är populär bland ekonomistudenter.
– De ser boken som en berättelse om att ha en idé, utmåla en plan om hur den ska genomföras och till sist utföra den, säger Sohin Lakhani, bokförsäljare i Mumbai till Breaking news.
Förutom i Indien har Mein Kampf också blivit populär i Kroatien och Turkiet.