Salem mår illa av marschen
– Våra medborgare mår illa av det här. Vi vill att nazistmaschen ska sluta. Men vi har hittills inte hittat något sätt att ta itu med det, säger Björn Möllersten, gruppledare för folkpartiet i kommunstyrelsen i en kommentar till dagens Salemmarsch.
Uppdaterad: 2018-01-31, 07:28
Publicerad: 2003-12-06, 17:24
Lästid: 1 minut
Du läser just nu gratis innehåll
Ditt stöd hjälper oss bekämpa rasism och främja demokrati genom granskning och kunskapsspridning.
– Salem är otroligt påfrestande, säger Möllersten.
Ett exempel som visar att Salem vill att eländet ska sluta är enligt Möllersten motdemonstrationen, men i och med att det kommit militanta demonstranter till den, så har detta inte lyckats.
– De är helt klart ute efter att få en strid, säger Möllersten.
– Gör man en motdemonstration mot våld måste grunden vara att det inte blir våld, säger han.

