Nyhet
Antinazistdemonstration i Nora
Uppdaterad: 2017-09-18, 08:43
Publicerad: 2003-11-16, 09:44
Lästid: 1 minut
Du läser just nu gratis innehåll
Ditt stöd hjälper oss bekämpa rasism och främja demokrati genom granskning och kunskapsspridning.
Runt 250 personer samlades på torget i Nora vid lunchtid på lördagen i protest mot förra helgens nazistdemonstration, rapporterar Sveriges Radio Örebro.
Enligt arrangören, Pershyttans Folketshusförening, är det viktigt att Noraborna får visa sin avsky för nazisternas åsikter. 12 tillresta nazister demonstrerade förra helgen i Nora.

