Centerpartist drar tillbaka kandidatur – igen
Uppdaterad: 2018-01-31, 07:25
Publicerad: 2006-08-11, 09:38
Lästid: 1 minut
Du läser just nu gratis innehåll
Ditt stöd hjälper oss bekämpa rasism och främja demokrati genom granskning och kunskapsspridning.
Den tidigare toppkandidaten för Centerpartiet i Landskrona, Ingemar Pettersson, drar nu tillbaka sin kandidatur för andra gången. Anledningen är hans främlingsfientliga utspel.
Centerpartisten stod ursprungligen på förstaplats till kommunfullmäktige i Landskrona men efter att han kallat invandrare för ”slödder” och krävt tuffare tag mot invandrare drog han tillbaka sin kandidatur. Det var tidigare i sommar.
Men när partiet i tisdags skulle presentera sin nya valsedel fanns han åter med. Denna gång som nummer två på listan. Men efter uppmärksamheten drar han tillbaka sin kandidatur igen, meddelar Helsingborgs Dagblad.

