Fridolin efterlyser bred politisk manifestation
Gustav Fridolin (mp) menar att den verkliga tragedin är att de etablerade partierna vägrar göra någonting åt den största nazistiska demonstrationen i efterkrigstid.
Uppdaterad: 2017-03-13, 14:17
Publicerad: 2003-12-06, 19:38
Lästid: 1 minut
Du läser just nu gratis innehåll
Ditt stöd hjälper oss bekämpa rasism och främja demokrati genom granskning och kunskapsspridning.
– Det som hade varit positivt var om det hade varit en stor fredlig motdemonstration med de etablerade partierna i stället, men när det uteblir så blir det så här, säger Fridolin och syftar på den militanta klungans sammanstötning med polisen.
Fridolin anser att miljöpartiet gjorde rätt som deltog i motdemonstrationen.
– Vi avslutade demonstrationen på utsatt tid. Det är synd att det finns mötesdeltagare som inte följer de överenskommelser som vi haft.

