Du läser just nu gratis innehåll

Ditt stöd hjälper oss bekämpa rasism och främja demokrati genom granskning och kunskapsspridning.

”Med mod och integritet gräver de i några av vår tids största frågor. En kombination av aktuella poddar, en digital kunskapsbas och ett skarpt magasin har långsiktigt byggt ett mediehus som trots små resurser får stort genomslag.”

Så motiverade Sveriges Tidskrifters jury att Expo är vinnare av det prestigefyllda priset Årets Tidskrift Populärpress. Priset delades ut av föreningen Sveriges tidskrifter på Tidskriftsgalan i Stockholm under gårdagskvällen.

– Jag är så glad och stolt över att Expo med begränsade resurser lyckas vara en så viktig medieaktör, till och med ett mediehus enligt juryn. Ett sådant här pris får en att orka lägga in ytterligare en växel, säger Expos chefredaktör Anna Fröjd efter att hon mottagit priset.

De andra nominerade i kategorin var Femina, Gastronaut och Kvartal. Vinnare i andra kategorier presenteras på Sveriges tidskrifters hemsida.

Expo har vunnit priset Årets Tidskrift Populärpress en gång tidigare, 2010.

2012 nominerades även Expos hemsida till Årets tidskrift i kategorin digitala medier, 2015 nominerades tidskriften för Årets omgörning och 2018 nominerades hemsidan igen i kategorin Årets digitala tidskrift populärpress.

Ämnen i artikeln