Nyhet
Flera gripna i Skänninge
Uppdaterad: 2018-01-31, 07:26
Publicerad: 2003-05-26, 08:58
Lästid: 1 minut
Du läser just nu gratis innehåll
Ditt stöd hjälper oss bekämpa rasism och främja demokrati genom granskning och kunskapsspridning.
Sex personer i 20-årsåldern greps av polisen i Östergötland sedan de sprungit omkring och skrikit nazistiska slagord i Skänninge centrum. En busskur vandaliserades under deras framryckning. Personerna i gänget var höggradigt berusade.
Polisen uppger att det är första gången nazister uppträtt offentligt i Skänninge, rapporterar Östgöra-Correspondenten. De sex gripna släpptes i något nyktrare tillstånd på söndagsmorgonen. En person kommer att åtalas för vandaliseringen.

